Kommunens bok vann Publishingpris

Kommunens bok vann Publishingpris

Hässleholms kommuns bok #Mitt Hässleholm utsågs på tisdagen till vinnare av Publishingpriset i kategorin destinationsguider. Kommunen med kommunikationschef Hanna Gardell och kommunikationsstrateg Emma Ragnarsson står bakom boken tillsammans med Magnus Bergström, grafisk formgivare och Bergströms & Co.

Boken innehåller bilder från olika platser i kommunen. Både medarbetare i kommunen och allmänheten har bidragit till innehållet.

ANNONS

Annons om att annonsera i Frilagt

Publishingpriset är en årlig kommunikationstävling där en jury bedömer trycksaker, webb och film. Fyra bidrag var i år nominerade i kategorin destinationsguider. Juryns motivering till Hässleholms vinst var: “För en trevligt paketerad guide som ger en bra känsla”.

Boken #Mitt Hässleholm vann Publishingpriset i kategorin för destinationsguider.

Men #Mitt Hässleholm är mer än en bok. I grunden är det en hashtag där alla som vill i sociala medier kan dela med sig av filmer, bilder och berättelser.

– Vi är väldigt glada och stolta för att #mitthässleholm och Hässleholms kommun uppmärksammas på det här sättet. Det är extra roligt eftersom boken innehåller många bilder och berättelser som hässleholmarna själva har delat med sig av från kommunens olika platser. Stort tack till alla som bidragit med ord och bilder via Instagram och andra kanaler, säger kommunikationschef Hanna Gardell på kommunens hemsida.

Den som vill ha ett eget exemplar av boken kan enligt hemsidan hämta det på bland annat stadshuset, Tyringe Kurhotell och Norra Station – när pandemin inte längre begränsar fysiska besök.

Berit Önell

Läs mer om #Mitt Hässleholm och se filmer här: https://www.hassleholm.se/kommun-och-politik/press–och-informationsmaterial/mitthassleholm.html

Läs mer om Publishingpriset här: https://publishingpriset.org/

Uppskattar du Frilagt?
Frilagt behöver ditt stöd för att fortsätta granska!

Bankgiro: 
597-6535
Konto: 8403-8, 33 403 635-7
Swish: 0708938399
Kontakt: prenumeration@frilagt.se